CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, February 19, 2011

apa sebenarnya kawan...???

Apa erti kawan ?
Jika tidak suka menolong .
Apa erti kawan ?
Jika asyik bermasam muka .
Apa erti kawan ?
Jika kejujurannya dipertikaikan .
Apa erti kawan ?
Jika tiada rasa sayang .
Apa erti kawan ?
Jika tiada belas kasihan .
Apa erti kawan ?
Jika kebaikan tidak dinilai .
Apa erti kawan ?
Jika diri tiada teman ....
Kawan yang mulia ,
Kawan yang sebenar,
Kawan yang abadi..
ILMU
ialah kawan yang sejati !


Di manakah letaknya
kejujuran,
Apakah sebenarnya erti
pengorbanan,
Antara kuasa, cinta,
nafsu dan keinsanan.


Meskipun pelbagai kesengsaraan
menimpa hidupmu
walaupun kesakitan dan keperitan menjadi
bebanan
tabahkan hatimu
harungi lautan ini
demi matlamat yang kau gapaikan
bangunlah kawanku..bangun...


sebagai jasad yang berdiri di bumi bertuah ini
janganla disebabkan hal yang remeh,
persahabatan kita gadaikan
memang kita bukan yang maha esa
yang sentiasa mengampunkan umatnya,
tapi salahkah kita sama2 duduk berbincang
demi menyelesaikan sesuatu masalah..??
maaf sekiranya ada yang terasa..
bukan maksudku untuk menyinggung sesiapa
cuma aku tidak mahu persahabatan yang terbina sekian lama
terkubur akhirnya..


fara sayangkan mereka sangat2...
fara doakan semoga persahabatan kami akan berkekalan sampai ke akhir nyawa kami...
aminnn...

Wednesday, February 16, 2011

saat terakhir....

tak pernah terpikir olehku
tak sedikitpun kubayangkan
kau akan pergi tingalkan ku sendiri
begitu sulit kubayangkan
begitu sakit kurasakan
kau akan pergi tingalkanku sendiri










dibawah batu nisan kini kau tlah sandarkan
kasih sayang kamu …… begitu dalam
sungguh ku tak sanggup ini terjadi
kerna ku sangat cinta
inilah saat terakhirku melihat kamu
jatuh air mataku menangis pilu
hanya mampu ucapkan
selamat jalan kasih
satu jam saja kutelah bisa
cintai kamu,kamu,kamu dihatiku
namun bagiku melupakanmu perlukan waktuku seumur hidup
satu jam saja kutelah bisa
sayangi kamu dihatiku
namun bagiku melupakanmu perlukn waktuku seumur hidup
dinantiku

Wednesday, February 9, 2011

sama-samalah kita renungkannya...

Di awal 90-an, bilangan orang bertudung semakin ramai. Di mana-mana sahaja kita boleh bersua dengan wanita yang bertudung. Sama ada di kilang, di sekolah, di stesen bas, di pejabat, di universiti dan di politeknik malah beberapa pengacara televisyen dan radio pun sudah memakai tudung. Alhamdulillah tetapi.......

Tetapi yang menyedihkan, kalau dahulu wanita bertudung tidak akan ditemui ditaman-taman bunga, di tempat-tempat hiburan, berpegangan tangan dengan teman lelaki, dipanggung wayang atau kalau dahulu wanita bertudung bersih mukanya daripada calaran alat-alat make up, tetapi kini dengan mudah kita boleh jumpa wanita bertudung berpeleseran dengan teman lelaki di tempat-tempat sedemikian.

Tudung berwarna warni mengikut fesyen sesuai dengan aliran zaman dan fesyen baju. Kadang-kadang pakai tudung pun tidak sempurna mengikut syariat. Kadang-kadang macam nak terlondeh. Antara hendak tutup dan hendak buka. Akhlak dan tutur katanya kasar, malah kadang kala lebih buruk daripada mereka yang tidak memakai tudung atau buka aurat.

Sesetengahnya bertudung tetapi tidak sembahyang. Imej wanita bertudung telah tercemar dengan wanita-wanita yang menjadikan tudung sebagai fesyen atau terpaksa pakai kerana mengikut peraturan. Kalau dahulu bila wanita itu bertudung, automatik dia sudah malu ke panggung wayang, malu untuk berasmara, malu untuk ke tempat hiburan dan sebagainya.

Tetapi kini tudung sudah tidak mempunyai peranan untuk mencegah manusia dari terjerumus ke dalam lembah maksiat.

Bila direnung-renung mengapa hal ini boleh terjadi, maka jelaslah wanita-wanita yang bertudung pada hari ini jahil mengenai tujuan dan peranan pemakaian tudung. Ramai wanita yang memakai tudung pada hari ini kerana terikut-ikut dgn suasana. Mereka lihat adik beradik, teman sekolah, teman pejabat atau jiran telah ramai memakai tudung, maka timbul rasa malu kerana mereka sahaja yang masih tidak bertudung. Lantaran itu mereka mengambil keputusan untuk memakai tudung, walaupun hati tidak berapa menyetujuinya.

Kini masyarakat telah menerima wanita yang pakai tudung. Ujian sudah tidak besar. Kadang kala orang lelaki yang hendak berkahwin pun memberi syarat, wanita yang hendak dikahwininya mestilah bertudung.

Setengahnya apabila mereka melihat wanita lain memakai tudung lebih cantik dan manis, mereka pun hendak memakainya, tanpa mengetahui tentang ilmunya, mengapa mesti pakai tudung. Ada juga yg terpaksa memakai tudung kerana desakan keluarga atau suami. Ada yg mahu menjadikan tudung macam fesyen. Sekejap pakai, sekejap buka. Lantaran itulah nilai orang yang bertudung pada hari ini sudah menurun.(petikan daripada al-azmi)

Monday, February 7, 2011

sApE sEbEnArnyE KitA......????

Hidup ini susah kita nak duga...
Kadang-kala kita rasa dekat dengan seseorang itu...
Tapi sebenarnya jauh...
walaupun kita dapat genggam tangannya....













Belum tentu hati dia kita dapat selami....
Mungkin kita dapat buat dia ketawa....
Tapi kita tidak tahu apa maknanya senyumannya..
Bila dia menangis....











Kita sangka kita dapat memujuknya...
Walhal....
Kehadiran kita langsung tidak disenangi....
Rencah dunia...
Kita tidak akan tahu siapa kawan sehingga sampai saat kita tersungkur...,
Adakah tangan dihulurkan...???
Atau kita akan ditinggalkan...?????

GEGAR 1,000 BLOG OLEH BEN ASHAARI

                       SAYA SOKONG DUNIA BLOG dan SAYA SUKA KERANA SAYA MINAT MENULIS DAN MEMBACA BLOG ! ANDA BAGAIMANA ??

Friday, February 4, 2011

mY cOusiN's DaY....!!!

               Ermm..kali nie fara nak cerita tentang hari yang paling ditunggu-tunggu oleh sepupu fara iaitu hari pertunangannya dengan insan yang dicinta beliau..fara tahu semua wanita tidak akan sabar untuk menantikan hari bahagia bersama insan yang dicintai masing-masing kan....???(sama macam fara jugakkk..hehehehehe)




haaa..nie la sepupu fara yang bertunang hari ini..liyana namanya...
kecik jew orangnya..(macam la fara nie besar sangat..hihihi..)

kesian dye..penat sangat2 uruskan hal pertunangan nie..tiap-tiap malam tidur lewat sebab nak siapkan gubahan hantaran untuk tunang kesayangan..law korang nak taw,semua belanja untuk wat kenduri nie,dye sendiri yang keluarkan modal..dye langsung tak gunakan duit mak nya..baguskan...???yewlaa..lagipun dye daa kerje..tentula dye mampu untuk kuarkan modal..bukan untuk orang lain jugakk..hihihihi...

Alaa..fara pun tak kurang penatnye..mane tak nye..semalaman fara dengan mak bertungkus-lumus ciapkan pelamin minah nie..haduyaii...ingatkan senang..rupa2 nya ley tahan jugak susah nak wat design untuk pelamin nie ek..huhuhu..baru la fara tahu..agagagagaga..

nie la hasilnye..huhuhu..simple jew pelamin nye..lagi pn untuk tunang jew..
law untuk kawen,baru la fara wat yang gempak2 punye..hihihi
okey x korang..??agak2 ley x jadik wedding planner...???hahahaha..





Thursday, February 3, 2011

mY LoVe sToRy....

I know there's an ocean between us,
and I wish that it weren't true,
for every day when I arise,
I yearn to be with you.
Though a lot of distance lies between us, 
you'll always be in my mind and my heart,
And every night beneath the stars,
I pray for the day we'll never be part.

Every day I will be thinking about you. When my eyes are closed, when I sing and dance to a love song, when I'm checking my email, I will be thinking about you. When I go to sleep in the loneliness of my room and give in to wonderful dreams I will definitely be thinking about you.

I know someday we will meet and spend our lives with each other. I have waited for someone like you, and now that I have found you I will never let you go. I love you so much dearr..



i'm sorry for everything that i have done to you..i didnt mind do like that..the situation had force me to do so..i'm really-really miss you dear..please come back to my life..its empty without you in my life...


please dearr...i'm persuade to you...i'm promise that i didnt do the same mistake again..

only you can lock and check-in in my heart forever untill i will die..

Wednesday, February 2, 2011

LuMrAh keHiDupAn..

       Jangan tertarik kepada seseorang kerana wajahnya.kerana kecantikan dapat menyesatkan. Jangan juga tertarik pada kekayaannya kerana kekayaan dapat dimusnahkan. Tertarik pada seseorang yang dapat membuat Anda tersenyum, kerana hanya senyum yang dapat membuat hari yang gelap menjadi cerah. Harap Anda menemukan seseorang seperti itu.
     Mimpi apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi. Jadilah apa yang kamu inginkan, kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan.
   teman terbaik adalah dia yang dapat duduk di ayunan beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah kata pun, dan kemudian kamu ditinggalkan dengan perasaan memiliki percakapan yang panjang dengan dia.
. Kebahagiaan tersedia bagi mereka yang menangis, mereka yang terluka, mereka yang mencari dan mereka yang mencuba. Karena hanya mereka itulah yang menghargai pentingnya orang-orang yang telah menyentuh hidup mereka.
 Rasanya sakit untuk mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
Memberikan semua cinta kamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan mencintai kamu kembali. Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggu sampai tumbuh di dalam hati mereka, tetapi, jika tidak, berbahagialah kerana cinta tumbuh di hatimu.

pEnipuaN yG mEnyiKsaKaN...!!!!

               Malam nie aq rasew moody gler...benci,mnyampah,serabut,tension,cemburu,nak muntah,semua ada dalam kepala otak aq nie...kalau di mixkn boleh jadi rojak yang paling PEEHHHHH....!!!!! menjijikkan kot...
mybe hari nie adalah hari paling buruk buat aq(mybe laa..)..
           pagi-pagi lagi aq da kne pergi menyemakkan diri kat dalam bank islam semata-mata mydad suh g tukar cek dye...nk smpai kat bank 2 da la satu hal..jalan punya la jem sampai bersusun kenderaan kat jalan raya..mentang2 la esok CNY..smua orang nak kuar shopping(xtw btul kew x....)punya la siksa aq nk gerakk..haduyaii...sampai kat bank plk,fuyooo....berlimpah2 orang yang beratur kat ATM ngn yang tengah tunggu nmbor gliran msing2..aq yang dok dalam 2 rasew macam ikan sardin pon adew..sakit kaki coz berdiri lama2 dalam 2 cuma tuhan jew yang taw weii...rase cm nk tercabut pn adew..

            Lepas jew siap urus niaga aq dengan bank,perot lak wat hal...hadoiii...di sebabkan aq nie adew gastrik,so kne la aq isikan perot aq nie...best kot lunch aq ai nie..KFC with my lovely cousin..huhuhu...aq ngan dye nie da macam kembar siam..manew ada aq,ada la dye..hehehe...
           Tengah sedap2 aq dok layan KFC kt taman ngn meyra,adew lak yang ganggu aq lending kt c2,..ee..gram tol..nasib baik dye 2 my dad a.k.a my bank..hahahaha...tiba2 mydad suh aq g tgok second wife dye kt hospital..aduyaiii...malas tahap gaban da aq time 2..da la aq xske kt tenok 2..dye suh aq g tgok lak..ermm..siksa nya idup aq hanya tuhan jew taw coz tpaksa ikut kehendak dad..lagipon aq xsmpai aty nk tipu or sakitkan aty my mum..cukup la ngn luka2 yang dh sedia ada pda mum aq..da xsanggup aq tgok dye ngis d sbabkn mydad..tapi pew ley aq buat..aq kne trutkn jgak khendak dye..,
          Dengan hati yang sakit,aq pergi la jugak tgok si tenok 2..hemm..mnyampah aq...tapi aq g skejap jew..xdew mknenye aq nk mnatap muka dye 2 lama2..ek eleh..rindu kt aq la konon..macam la aq pecaya sgt..bley blah la dye pnye rindu..gatal ketiak aq dengar..hahahahahahahahaha....

gEnG2 skOdEnG...!!

There was an error in this gadget